Metodă nouă prin care brand-urile pot influența decizia de cumpărare

promovare online

Studiile realizate arată că două treimi dintre consumatori cumpără un produs sau un serviciu la recomandarea unei persoane pe care o cunosc sau o urmăresc în mediul online.

În ultimii ani, un instrument des utilizat de brand-uri pentru a influența decizia de cumpărare este Product Reviews Marketing, spun reprezentanţii agenţiei Creative Ideas.

Această metodă de a „atinge” un anumit public-țintă se utilizează prin intermediul bloggerilor și influencerilor, dar și de către consumatorii finali.

Un aspect important în alegerea bloggerilor și influencerilor este faptul că aceștia trebuie să se potrivească cu brand-ul, cu produsele sau serviciile pe care dorim să le promovăm, și nu în ultimul rând cu valorile acestuia.

Instrumentul Product Reviews Marketing se adresează în mare parte utilizatorilor din mediul online. Includem în această categorie totalitatea persoanelor care caută informații în mediul online atunci când doresc să achiziționeze un produs nou.

Product Review-urile sunt adesea punctul culminant în luarea deciziei în cazul produselor în care vorbim de diferențieri destul de mici. Practica de a face Product Review-uri înainte de achiziție a devenit din ce în ce mai folosită.

Un studiu recent realizat arată că 54% dintre clienții de e-commerce citesc Product Review-uri înainte de cumpărare, iar 39% din clienții de in-store fac același lucru.

De altfel, de anul trecut (și cu creștere mai mare de anul acesta), cea mai mare parte din utilizatori își iau informația mobile (de pe telefon sau tableta) și nu de pe calculator.     De aceea, rolul Social Media a început să devină o sursă de informare din ce în ce mai importantă.

Comportamentul utilizatorilor din online:

•  65% dintre utilizatorii de Social Media cu vârsta între 18 și 24 iau in calcul informații din rețelele de Social Media atunci când iau o decizie de cumpărare.
•   70% dintre persoanele cu vârste între 25 și 54 sunt cei mai mari driveri de conținut
•   85% dintre milleniali consideră că site-urile de companie îi pot influența în decizia de cumpărare
•   84% dintre mileniali consideră content-ul generat de către consumatori sau influenceri un bun indicator al calității brandului sau serviciului

Mai mult decat atât, toți posesorii unui smartphone îl privesc ca pe un instrument de căutare și de stocare de informații cu privire la produsele sau serviciile brandurilor.

Ulterior, acest instrument îi va conduce în magazin și le va influența decizia de cumpărare.

Un studiu realizat de Baazar Voice pentru a măsura impactul de Product Reviews în diferite categorii de produse, arată că probabil cifrele sunt mai mari de atât, dar în unele categorii încă această tendință de promovare nu este suficient exploatată, iar una dintre ele este food market-ul.

Diferența între Product Review-ul de produs IT și Product Review-ul unui produs alimentar este că dacă în cazul primei categorii consumatorii intră special și caută referințe în online, Social Media, forumuri sau grupuri de Facebook, în cazul categoriei de food trebuie să fie întâmpinați în mediul online cu astfel de informații.

Cum poți genera o serie de Product Reviews pentru produsele tale?

1. Oferă produsele sau serviciile tale bloggerilor și influencerilor pentru testare.

2. Asociază produsul cu un alt element care să genereze engagement.

3. Asigură-te că produsele tale se potrivesc cu profilul de consumator al blogger-ului sau influencer-ului, conchid reprezetanţii Creative Ideas.

Sursa: dailybusiness.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.